Odkąd w blacharstwie zaczęto zwracać się ku rozwiązaniom nieinwazyjnym, usuwanie wgnieceń po gradobiciu oraz innych pomniejszych odkształceń stało się przyjazne klientom. Niwelowanie szkód odbywa się obecnie bez uszczerbku na lakierze, trwa w ekstremalnych przypadkach zaledwie kilka godzin i przede wszystkim jest korzystne cenowo.
Usuwanie wgnieceń po gradobiciu w starym wydaniu
Dawniej wielu kierowców decydowało się nie korygować niewielkich defektów karoserii, powstałych choćby na skutek gradobicia. Najczęściej dochodziły tu do głosu względy finansowe, jako że usuwanie wgnieceń po gradobiciu przeprowadzano w większości przypadków na zasadzie szpachlowania. Czas realizacji takiej usługi był stosunkowo długi, ponieważ samo schnięcie szpachli trwa od 2 do 3 dni, następnie trzeba poddać ją obróbce i w ostatniej fazie polakierować cały naprawiany element. Lakier przed polerowaniem znów musi schnąć ok. 24 godzin, jeśli suszenie nie przebiega w komorze lakierniczej, a niegdyś w zasadzie się nimi nie posługiwano.
Oczywiście część auto blacharzy była zdolna podołać szpachlowaniu w znacznie krótszym terminie. W efekcie ich niedokładności niewyschnięta szpachla miała tendencję do zapadania się, lakier po krótkim czasie zaczynał się łuszczyć, a niezabezpieczoną antykorozyjnie blachę atakowała rdza.
Bezinwazyjne usuwanie wgnieceń na przykładzie Białegostoku
Obecnie w profesjonalnych warsztatach wykonuje się bezinwazyjne usuwanie wgnieceń. Dzięki temu struktura oryginalnego lakieru pozostaje nienaruszona, nie zachodzi też konieczność uciekania się do szlifierek, podkładów epoksydowych, żywic poliestrowych etc. Doskonałym przykładem szerokiego zastosowania nowoczesnych metod jest nasz warsztat zlokalizowany w Białymstoku. W zależności od rodzaju uszkodzenia, używamy następujących narzędzi:
Usuwanie wgnieceń po gradobiciu odbywa się tym sprawniej, gdy nie zachodzi konieczność demontażu tapicerki, świateł lub innych elementów wyposażenia. Po odpowiednim wyprofilowaniu blachy, auto jest od razu gotowe do drogi. Rysuje się tu więc duża przewaga nowoczesnego blacharstwa nad tym dawnym. Inna przewaga wynika z faktu, że nie każdy blacharz jest w stanie poddać szpachlę takiej obróbce, by nie pozostawić widocznych śladów po swojej ingerencji.
Na zakończenie warto przytoczyć jeszcze jeden, dla wielu decydujący argument: próba grubości lakieru. W dzisiejszych czasach niemal każdy nabywca posługuje się miernikiem, dlatego jedynie bezinwazyjne usuwanie wgnieceń gwarantuje możliwość uniknięcia dziwnych pytań lub nieuzasadnionych podejrzeń na etapie zbywania samochodu. Jeśli więc w grę wchodzi usuwanie wgnieceń po gradobiciu lub jakichkolwiek innych drobnych ubytków, warto postawić na nowoczesne rozwiązania. W tym celu zapraszamy do Warsztatu blacharsko-lakierniczego Multi Auto w Białymstoku!