Lakierowanie samochodu nawet w wykonaniu nie zawsze przebiega bezproblemowo. Zdarzają się wpadki, które należy wyjaśnić i skorygować. Nasza autoblacharnia w Białymstoku nierzadko ma z nimi do czynienia – tj. auta oddawane są nam do poprawki. Najczęściej są to ich elementy, które były wcześniej nieprofesjonalnie lakierowane, problemów jest tutaj jednak wiele. Bardzo często wynikają one jedynie z niedokładnego zastosowania się do instrukcji producenta. Poniżej omówimy kilka najbardziej charakterystycznych.
Częste problemy z lakierem i co z nimi zrobić
W obszarze koniecznych czynności konserwujących, które wynikają z upływu lat, znajduje się również lakierowanie samochodu. Podobnie jest w sytuacji zakupu samochodu używanego, jak wiemy, bardzo często są to auta po stłuczce, którą starano się ukryć. W takich wypadkach, jeśli chodzi o lakier samochodowy, jego niewłaściwe nałożenie może ujawnić się dopiero po jakimś czasie. Wśród wielu problemów z jakimi mamy w takich przypadkach do czynienia, warto zwrócić uwagę na kilka z nich, bo istnieje na nie sposób.
- Tak zwana „kasza” na lakierze – czyli odmieniona faktura nałożonego lakieru, który posiada małe grudki na swojej powierzchni. Efekt tego typu może ujawnić się z wielu przyczyn, a są to m.in.: niewyszlifowanie podkładu, rozpuszczenie bazy przez sam lakier, zbyt duża lepkość lakieru, niewłaściwe ciśnienie pod pistoletem, zawilgocony przewód powietrzny kompresora, a nierzadko nawet niestosowanie się do zaleceń producenta lakieru.
- Zacieki, bąble i nierówności lakieru – wynikają najczęściej z niewłaściwego połączenia komponentów: bazy, rozpuszczalnika, utwardzacza. Nierzadko trudno usunąć efekt takiej pracy i może pomóc tylko piaskowanie lub zastosowanie preparatu do usuwania powłok lakierniczych – i praca od początku.
- Ważenie się powłoki lakieru – a inaczej mówiąc, jej podnoszenie się. Zazwyczaj przyczyną jest połączenie ze sobą niewłaściwe dobranych komponentów, a problem dotyczy głównie podkładów akrylowych. Można go uniknąć m.in. stosując test rozpuszczalnikowy, dbając, by pierwsza aplikowana powłoka lakieru była cienka, a dopiero trzecia pełna, a także zapewniając odpowiednią temperaturę pracy w pomieszczeniu, by rozpuszczalniki właściwie odparowywały.
- Pajączki i oczka na lakierze – należą do nieco rzadziej ujawniających się problemów z powłoką. Wynikają natomiast z zupełnie przypadkowego użycia w tym samym pomieszczeniu farb silikonowych. Oczywiście przyczyny pojawiania się oczek mogą być jeszcze inne, np. przez niewłaściwie odtłuszczoną powierzchnię czy pozostawienie na niej zabrudzeń, niewygrzania nowych elementów do lakierowania etc.
Lakierowanie samochodu to rzecz trudna i jak widać wyżej wpływa na nią bardzo wiele czynników. Samodzielne dokonywanie zmian na powłoce zawsze jest ryzykowne i naraża nieprofesjonalistę na dodatkowe koszty związane z późniejszą profesjonalną korektą.
Lakierowanie samochodu – doświadczenie autoblacharni w Białymstoku
Powyżej wymienione błędy i przypadki niewłaściwie wykonanego lakiernictwa są często trudne do przewidzenia, ale też można ich uniknąć dbając o odpowiednie warunki pracy, otoczenia, a także posiadając profesjonalną wiedzę chociażby na temat łączenia ze sobą różnych materiałów i chemii stosowanej w lakierowaniu samochodów. Nasz warsztat lakierniczy w Białymstoku posiada wieloletnie doświadczenie, lecz i nam zdarzają się opisane problemy – w końcu znamy je z własnej praktyki, ale właśnie dzięki temu wiemy, jak podobne ryzyko zniwelować.
Warto przeczytać także: Usuwanie wgnieceń po gradobiciu. Jak wygląda i ile kosztuje